Direct mail kampagne – Sådan laver du en effektiv direct mail kampagne

En direct mail kampagne er en af de billigste og ofte mest omkostningseffektive markedsføringskanaler, der findes. Dette forudsætter naturligvis, at du får sat din direct mail kampagne korrekt sammen – og at der lægges vægt på salg, salg og salg!

Hvis du skulle være i tvivl, er en direct mail kampagne når du udsender et fysisk salgsbrev til en række potentielle kunder. At vælge den “gammeldags metode” og udsende et fysisk stykke papir til de potentielle kunder er faktisk slet ikke så dum end idé, som man måske skulle tro. Det vil vi komme lidt nærmere på ind på i dette indlæg.

Klik på den grønne knap og få et helt gratis tilbud på hjælp til at få flere kunder med en direct mail kampagne!

direct mail kampagne

Hvorfor er direct mails en god idé?

Vi vil her komme med et konkret eksempel på, hvorfor man som virksomhed med fordel kan vælge at igangsætte denne form for markedsføring.

Forestil dig at du købte annoncering på Google i form af Adwords. I så fald skulle du betale en given pris pr. klik, der kom ind til dit website. Med tiden er priserne på Adwords blevet markant højere, end de var for nogle år tilbage, og derfor er det for mange virksomheder svært at lave et ordentligt dækningsbidrag, når der køres Adwords-annoncering, da klikpriserne er ekstremt høje.

Ram din specifikke målgruppe

Hvis du gerne vil ramme lige netop din målgruppe bedst muligt, så er der slet ingen tvivl om, at en direct mail kampagne kan være en ekstrem effektiv løsning hertil.

Dette skyldes, at man i dag har rig mulighed for at lave ekstremt målrettet markedsføring ved at lave en meget smal segmentering af de kunder, man ønsker at ramme.

Med andre ord: Når du skal finde firmaer, som du ønsker at sende direct mails ud til, kan du via nettet finde frem til virksomheder i en given størrelse, en bestemt branche og indenfor et bestemt geografisk område. Herudover kan du målrette din kampagne mod dem, som har en given omsætningsstørrelse eller et bestemt antal medarbejdere. Med andre ord vil du altså have mulighed for at snævre din målgruppe helt hen til de virksomheder, der ligger præcis i netop din målgruppe.

Forskel på direct mail kampagner til private og erhverv

Der er forskel på, hvordan en direct mail kampagne bør bygges op alt efter, om den skal laves til privatpersoner eller virksomheder. Når der laves en direct mail kampagne, som er målrettet virksomheder, er det vigtigt, at der i særlig stor grad lægges vægt på den værdi, som virksomheden får ud af at købe det pågældende produkt eller den pågældende serviceydelse. Når der skal laves en direct mail kampagne til en forbruger, skal man naturligvis også lægge vægt på værdien.

Men på et andet plan. Dette kræver et indledende forarbejde og ikke mindst planlægning – og det kan vi hjælpe dig med! Vi har i tidens løb hjulpet en lang række forskellige, danske virksomheder med deres markedsføring – både virksomheder, som har arbejdet med B2B og B2C-salg. Vi besidder derfor den fornødne erfaring til at løfte en bred vifte af forskelligartede opgaver indenfor markedsføring – og helt afgjort kan vi hjælpe dig, hvis du ønsker at få stablet en effektiv direct mail kampagne på benene!

Vi gør din direct mail kampagne til en god investering

Hos Partnertekst mener vi, at enhver form for markedsføring skal være afkastgivende og resultere i en øget omsætning. Vi kan hjælpe dig med at lave en effektiv direct mail kampagne – uanset om du ønsker at få skræddersyet en kampagne, der henvender sig til privatpersoner eller virksomheder. Vi besidder stor erfaring med det at lave gennemarbejdede løsninger, der sikrer dig de absolut bedste resultater – og vores største ønske er at se dig få det absolut bedste afkast ud af din investering. Det er den største fornøjelse – både for os og ikke mindst for dig!

Direct mail kampagne – Ring og hør mere

Direct mail campaigner virker. Rigtig godt endda! Vi kan hjælpe dig med at få stablet en direct mail kampagne på benene, uden at du behøves at røre en finger. Vi klarer udarbejdelse af tekstmaterialet, fysisk tryk af salgsbrevene, udsendelse m.v. Du skal blot tage dig af kunderne, når de kommer.

Vil du vide mere? Giv os et kald i dag på tlf. 42 63 55 70 og lad os få en snak om hvordan vi med en effektiv direct mail kampagne kan hjælpe dig med din markedsføring.

Få et tilbud idag!

Vi står klar til at hjælpe dig, kontakt os og få et tilbud allerede idag.

Send os en besked

There is no form with title: "Contact Me". Select a new form title if you rename it.

Mere fra vores blog

Se alle artikler