Online vs. offline annoncering – hvad virker bedst?

Når man som virksomhed står og skal markedsføre sig, er en af de første ting at overveje naturligvis, om man ønsker at benytte sig af online eller offline annoncering. Vi har en meget klar – og meget velbegrundet – holdning omkring netop dette: Online annoncering er efter vores mening mere profitabel og meget mere målbar!

Sammenligner man de gamle og mere traditionelle markedsføringsformer som eksempelvis avisannoncer, TV-reklamer m.v. med nogle af de mere moderne former for online annoncering, er der den markante forskel, at man ved de traditionelle typer af annoncering i offline medier tit og ofte slet ikke kan måle effekten af markedsføringsindsatsen i samme grad, som man har mulighed for med online annoncering.

online-vs-offline-markedsfoering

Ram din målgruppe bedre med online annoncering

Det at gøre brug af online markedsføring er som oftest en bedre investering end offline af den simple årsag, at man både har mulighed for at nå ud til et større antal mennesker – indenfor sin målgruppe! Har du eksempelvis produkt til gør-det-selv manden, eller ønsker du at nå ud til folk, der interesserer sig for fitness, kan du nå ud til mange mennesker indenfor den pågældende niche – og ofte betydeligt billigere end i de fleste fysiske medier.

Dette vil alt andet lige i langt de fleste tilfælde kunne resultere i et væsentligt bedre afkast af den investering, man har lagt – og det er også derfor, at online annoncering er eksploderet meget kraftigt i forhold til offline annoncering igennem de sidste mange år.

Hvilke typer af online annoncering virker bedst?

Hvis du gerne vil ramme din målgruppe og samtidig opnå de absolut bedste resultater i forbindelse med, at du laver online annoncering, er det naturligvis vigtigt, at du sørger for at vælge den rette type af markedsføring på nettet.

Der er flere forskellige muligheder i forhold til at få lavet online markedsføring – blandt andet er der følgende salgskanaler, som du har mulighed for at bruge som virksomhed:

  • Søgemaskineoptimering
  • Google Adwords
  • Facebook annoncering
  • Instagram annoncering
  • PriceRunner
  • Affiliate marketing

Som erfaren SEO-tekstforfatter har vi erfaret at online markedsføring, som målretter sig søgemaskinerne tit og ofte ender med at være den bedste og mest afkastgivende investering, man som virksomhed kan lave i forbindelse med, at man skal markedsføre sig. Dette skyldes ganske simpelt, at man får mulighed for at ramme en række relevante søgninger, når der er kunder, der søger efter lige netop det produkt eller den ydelse, som man forhandler.

Arbejder man som virksomhed med at forbedre sine placeringer organisk, er der i de fleste tilfælde god mulighed for, at man kan få mere ud af sine markedsføringskroner, end hvis man valgte en løsning, hvor man eksempelvis betalte pr. klik.

Når du har fået lavet organisk søgemaskineoptimering, vil din virksomhed nemlig i lang tid kunne ligge godt på en række forskellige relevante søgeord, og det kan derfor bestemt vise sig at være en rigtig god idé at fokusere på netop dette, når man som virksomhed ønsker at markedsføre sig online.

online-vs-offline-annoncering

Vi hjælper dig til afkastgivende online markedsføring!

Vi kan hjælpe dig med at få afklaret hvilken type af markedsføring, der vil have den største effekt for netop dig, og vi kan hjælpe dig med at sikre, at din investering i online annoncering har størst mulig chance for at blive profitabel og afkastgivende.

Ønsker du at høre mere om muligheden for, at vi hjælper dig med online annoncering – eksempelvis i form af SEO-tekster, som sikrer dig en god placering i de organiske søgeresultater på Google, er du mere end velkommen til at ringe os op på tlf. 42 63 55 70 eller klikke på den grønne knap nedenfor.

Vi yder gerne gratis og uforpligtende rådgivning, så du er sikret den absolut bedste løsning i forbindelse med, at du skal markedsføre din virksomhed.

Få et tilbud idag!

Vi står klar til at hjælpe dig, kontakt os og få et tilbud allerede idag.

Send os en besked

There is no form with title: "Contact Me". Select a new form title if you rename it.

Mere fra vores blog

Se alle artikler