Ekstern linkbuilding
Hos Partnertekst har vi mange års erfaring med online markedsføring med særligt fokus på linkbuilding, tekstforfatning og SEO, hvor vi gør det nemt, tidsbesparende og profitabelt at arbejde med SEO.
Skal vi være jeres tillidsfulde og effektive samarbejdspartner til linkbuilding? Så kontakt os allerede i dag – og vi kan være behjælpelige med at skabe de høje placeringer på Google ved hjælp af blandt andet linkbuilding og pressemeddelelser.
Ved at outsource linkbuilding til os, så fordobler vi kapaciteten i jeres SEO-team og sparer jer for en masse tid. Hos Partnertekst er du garanteret en skræddersyet proces, hvor jeres ønsker og behov altid er i fokus.
Hvorfor vælge Partnertekst til ekstern linkbuilding?
Når I vælger Partnertekst som jeres leverandør af linkbuilding, så vil I opleve, at det både er nemt, tidsbesparende og profitabelt. Vi vægter det gode samarbejde og prioriterer at gøre jeres hverdag nemmere ved at tage hånd om linkbuilding i jeres SEO-team.

Fast kontaktperson
Et samarbejde med Partnertekst skal være nemt. Derfor får I tilknyttet en fast kontaktperson, der hjælper jer gennem linkbuilding fra A til Z.

Hurtig levering
Vi stræber altid efter korte leveringstider, så I hurtigt kan få gang i jeres linkbuilding-strategi.

Skræddersyede løsninger
Vi lytter naturligvis altid til jeres ønsker og behov, og derfor har I også mulighed for at få skræddersyet jeres helt egne og unikke linkløsninger.

Unikke links og eksklusive muligheder
Hos Partnertekst tilbyder vi et stort udvalg af linkmuligheder, som indebærer både unikke og eksklusive links.

Links på flere sprog
Vi tilbyder links på flere sprog. Vores stærke hold af ind- og udenlandske tekstforfattere sidder klar til at forfatte relevante linktekster.

Garanti og god sikkerhed
Vi garanterer altid en god sikkerhed, og skulle der opstå problemer undervejs, så løser vi det hurtigt og effektivt.
Opbyg et troværdigt image med ekstern linkbuilding
Linkbuilding er en tungtvejende faktor, når man vil placeres højt i søgeresultaterne. Links kan med andre ord beskrives som en ”anbefaling”, der giver et positivt signal til Google – og i sidste ende vil det høste en god rangering.
Hos Partnertekst har vi et stærkt netværk af forskellige domæner som I, som kunder får adgang til. Dette gælder en lang række af både danske og udenlandske muligheder. Det omfatter blandt andet svenske, finske, norske, britiske, tyske, hollandske, franske, italienske og spanske linkmuligheder. Vi tilbyder links fra autoritetssider med høj relevans, som er både troværdige og stærke. Disse er medvirkende til at danne rammen omkring en professionel linkbuilding-strategi.
Ekstern linkbuilding skaber synlighed og trafik
Resultatet af god ekstern linkbuilding er organisk trafik til hjemmesider, som medgiver en stærkere favorisering i Googles søgemaskine. Således er linkbuilding uundværligt, når man ønsker en øget synlighed, der kan afgive positive resultater for både websiders trafik og omsætning.
For at linkbuilding skal fungere helt optimalt, så er det nødvendigt, at det sker kontinuerligt, og man er proaktiv. Men man kommer ikke sovende til de høje rangeringer. Linkbuilding er en løbende proces, der hele tiden skal udvikles og optimeres. Hos Partnertekst hjælper vi med at opnå den langsigtede gevinst ved linkbuilding.
Tårnhøj service og tæt samarbejde
Hos Partnertekst er vi eksperter i ekstern linkbuilding – vi besidder en stor viden og har de rette værktøjer i rygsækken. Vi er et stærkt og ambitiøst team, der brænder for SEO og linkbuilding, og hvor I, som kunder er sikret en effektiv, tillidsfuld og kompetent samarbejdspartner.
Vi sætter en stor ære i at dyrke de langvarige og tætte relationer med fokus på den åbne kommunikation, hvor vi altid skræddersyer løsningerne efter jeres specifikke behov og ønsker. I vil således opleve en knivskarp service, høj grad af professionalitet samt en stor fleksibilitet, når I indgår et samarbejde med os. I vil få tilknyttet en fast kontaktperson, som altid vil bestræbe sig for at yde den bedste service.
De tre største fordele ved linkbuilding
Der er en masse fordele forbundet ved at investere i ekstern linkbuilding. Herunder har vi opridset de tre største og vigtigste faktorer:
- Højere rangering på søgemaskinerne. Når ens sider har backlinks fra højkvalitetsdomæner, så fortæller det Google og andre søgemaskiner, at indholdet er relevant og værd at fremhæve.
- Højere rangering fører til flere besøgende, som ofte resulterer i flere kunder. Folk, som søger via Google efter bestemte produkter/ydelser, er formentlige allerede interesserede i at vide mere om produktet og er således mere købsparate.
- Ekstern linkbuilding er en langtidsløsning, som giver et stabilt grundlag. Linkbuilding giver ikke blot flere besøgende over en kort periode, men derimod en lang periode. Der er altså ikke tale om en midlertidig annonceløsning, som eksempelvis Google Ads. Linkbuilding er noget, som varer ved og hvor der i løbet af en lang periode kan blive høstet en gevinst, hvis man vel og mærke er kontinuerlig med ens linkbuilding-strategi.
Før man kan opnå disse succeser med ekstern linkbuilding, så er det naturligvis vigtigt, at linkbuilding er udført korrekt og ordentligt, som I kan få hjælp til her hos Partnertekst.
Hvad er god ekstern linkbuilding?
I dette afsnit vil vi dykke dybere ned i selve linkbuilding og strategierne bag. Fordi hvad er god linkbuilding egentligt og hvordan skaber man det? Hos Partnertekst har vi en lang historie bag os med ekstern linkbuilding, hvor vi har ageret som digitale grossister for et utal af kunder. Linkbuilding er hele tiden under udvikling. En udvikling, som vi følger tæt her hos Partnertekst og hvor vi altid holder os opdateret omkring de nyeste tendenser i branchen.
Ekstern linkbuilding er én af de absolutte vigtigste discipliner, når der tales om søgemaskineoptimering. Det et område, som der skal og bør fokuseres på, hvis I ønsker at have succes med SEO-arbejdet. En vellykket linkbuilding kræver en varieret linkprofil, hvor der i blandt findes en række relevante og troværdige sider.
Hvordan finder man ud at hvad, som er god ekstern linkbuilding? Nogle af de ting, som vi kigger på hos Partnertekst er følgende:
- Kontekst: Der skal være en kontekst mellem linket (url´en) og domænet.
- Nationalitet: Hvis linket skal føres til en dansk hjemmeside, så giver det naturligvis størst mening, at det er at finde på et dansk domæne.
- Troværdighed: Domænet skal som udgangspunkt være troværdigt og relevant. Derudover kigger vi blandt andet på faktorer såsom domain rating, trafik og udgående links.
Ekstern linkbuilding er således en betegnelse for det samlede stykke arbejde, som der laves, når der skal skaffes flere links til en webside. Det er et specialiseret stykke arbejde, som vi udfører hos Partnertekst, hvor vi har et stærkt team af linkbuilding-eksperter på holdet.
Et godt tip: Få ikke kun links til selve forsiden af websitet. Vælg i stedet nogle interessante produktkategorier eller blogindlæg. Der følger helt naturligt trafik med i et link og når de besøgende klikker ind, så skal det helst være relevant for dem og forhåbentlig kunne ende ud i et potentielt køb.
Linkbuilding kræver grundigt analysearbejde
Når vi lægger strategier for vores kunder, så starter vi oftest med at kigge på konkurrenterne, som ligger allerbedst placeret i Google. Ved hjælp af analyse af konkurrenternes linkprofil, kan vi på bedste vis kortlægge vores kommende arbejde med linkbuilding, så vi opnår den maksimale effekt. I nogle tilfælde, så skal der blot få links til – men det hos andre kunder kræver det en større og vedvarende indsats. Det kommer blandt andet på om kunden befinder sig på i en konkurrenceprægede branche eller i en mere nichepræget af slagsen.
Linkbuilding-ordbogen
Har du svært ved at kende forskel på UR, TF og de mange andre forkortelser, når der snakkes om linkbuilding? Så læs med herunder, hvor vi præsenterer nogle af de mest hyppige ord og sætninger, som går igen, når der tales om linkbuilding:
- Ankertekst: Det fremhævede tekst, som linker ind til selve websitet fra domænet. Læs mere om ankertekster lige her.
- Nofollow-link: Links, som Google ikke tillægger værdi.
- Backlinks: Indgående links til dit website fra eksterne websites bliver ofte kaldt backlinks.
- PageRank: En algortime, som måler den relative værdi af oplysninger på websider. Måles fra 1 til 10.
- CTR: Click Through Rate: Det er en klikrate, som bliver målt i procent og viser forholdet mellem visninger og klik. Fx visninger af linkbuilding-artiklen og hvor mange, som klikker ind på selve url/linket.
- TIER2-links: Links, som er bygget til at booste et af de allerede eksisterende links.
- Dofollow-link: Søgemaskinerne oplyser om, at linket må følges, som giver en stor værdi.
- TF: Trust Flow: Trust Flow måler linkets relevans gennem DR og referering domains.
- DR: Domain Rating: Domain rating viser styrkelsen af de hjemmesiders linkprofil, som der fås links fra. Jo stærkere en linkprofil, jo højere en Domain Rating.
- UR: URL Rating: Den rating, som er en del af troværdigheden på hjemmesiden. En webside med høj URL-rating har en større tendens til at rangere højere på Google.
- Indeksering: Indeksering sker, når Google crawler internettet for nye sider. Når de nye sider bliver ”opdaget”, så er de således blevet indekseret.
Linkbuilding Europa rundt
Ønsker I linkbuilding på dansk, svensk, norsk, engelsk, tysk, finsk, hollandsk, fransk, italiensk eller spansk? Vi kan klare det hele her hos Partnertekst. Vi linkmuligheder i hele verden, som dækker over alt fra nichepræget blogsites til store medier af høj kvalitet. Vi opdaterer løbende med nye domænemuligheder. Hos Partnertekst har vi nemlig folk ansat til at løbende opdatere vores portofolie af linkmuligheder. Har du brug for noget helt særligt? Så kontakt os – og vi skaffer det!
Vi oplever en stigende efterspørgsel på international linkbuilding og netop derfor øger vi kontinuerligt vores udvalg i overstående 10 lande, således vi altid kan dække de behov, som I måtte have. Uanset hvilket land, som der ønskes linkbuilding til, så har vi et stærkt hold af udenlandske tekstforfattere, som er klar til at forfatte interessante linktekster.
Skræddersyede linkstrategier
Hos Partnertekst lægger vi naturligvis en strategi, som matcher behovene for den individuelle linkbuilding. Vi tænker langsigtet og lægger en individuel plan. Rom blev ikke bygget på én dag – og det samme gælder linkbuilding. Når man arbejder med linkbuilding, så kræver det, at man har tålmodighed. Men pludselig vil man se succesen blomstre og opleve store resultater.
Hos Partnertekst sammensætter vi en målrettet linkstrategi. Helt generelt så anbefaler vi, at man spreder links ud over hele måneden (og gerne flere måneder). På den måde bliver linkbuilding en løbende proces, hvor der kommer et helt naturligt flow i linkene.
Hos Partnertekst er vi desuden altid 110% ærlige og transparente i vores kommunikation. Hvis der på nuværende tidspunkt ikke er behov for ekstern linkbuilding, så fortæller vi altid jer dette og præsenterer i stedet de andre muligheder, som der kan handles på i forhold til at højne SEO-værdien.
Markedets bedste priser – og service!
Hos Partnertekst kan vi tilbyde nogle af markedets bedste priser, som giver jer stor værdi for pengene. Samtidig kan vi håndtere en stor volumen, hvor der samtidig er fokus på den gode og hurtige levering. Vi vægter sparringen højt og har fokus på den enkelte kunde.
Vi skræddersyer bestillingsprocessen ift. den enkelte kunde og jeres workflow, som kan højne effektiviteten og bidrage med mere indtjening, faglighed samt kapacitet. Vi hjælper jer således med at skabe større værdi for mindre udgifter med ekstern linkbuilding.
Et stærkt hold af skarpe tekstforfattere
Hos Partnertekst er selve linkbuilding-artiklen inkluderet i prisen. Vi leverer en tekst, som matcher jeres præferencer og det medie, I vælger, som teksten skal publiceres på. Hos Partnertekst har vi et stort og stærkt hold af tekstforfattere, som dagligt sidder klar ved tasterne til at forfatte interessante linkbuilding-tekster.
Vi har tekstforfattere fra store dele af Europa, så uanset hvilket sprog, I skal have skrevet tekster på, så kan vi være behjælpelige hos Partnertekst. Tekstforfatterne er erfarne skribenter, som formår at skrive relevante linkbuilding-tekster her med fx fokus på den gode overskrift, brug af søgeord og selve tekstindholdet, som formår at ramme ind i målgruppen.
Vi holder os hele tiden opdateret med ny viden om Googles algoritmer, så vi kan fremstille de bedste og stærkeste tekster, der ikke blot forsvinder i mængden. Vi lægger nemlig en ekstra vigtighed i at teksterne ikke blot skal være skrevet til selve søgemaskinerne, men i lige så stor grad til brugerne. Netop derfor kvalitetssikrer vi også altid vores tekster, så de lever op til både vores og jeres standard.
Ankertekst og søgeord
Når man laver linkbuilding, så kan man ikke komme udenom følgende to begreber: ankertekst og søgeord.
Ankerteksten er den tekst, som er synlig og som gemmer på selve linket. Teksten vil altså være det klikbare og fremhævede element i teksten, som fører videre ind til selve websiden, som teksten fungerer som link til. Ankerteksten skal for både brugere og Google indikere, hvad, som linkes til. Varier gerne ankerteksterne, så de ikke fremkommer ens i alle tekster.
Der findes forskellige former for ankertekster, som kan anvendes.
- Exact match: Ankerteksten er selve søgeordet eller søgeordsfarcen, som I ønsker siden, I linker til, skal ranke i søgeresultaterne.
- Phrase match: Ankerteksten indeholder noget af søgeordet, men også med den omkringstående tekst. Her vil ankerteksten ofte være en hel sætning.
- Branded: Ankerteksten vil være firmanavnet/brandet eller alternativt et produktnavn eller lignende.
- Naked URL: Ankerteksten er url´en, som vil sige selve websiden såsom dk.
- Generisk: Ankerteksten er et tilfældig ord el. sætninger i teksten. Det kan fx være sætninger såsom ”klik her”, ”læs mere her” og lignende.
Hos Partnertekst er vi naturligvis behjælpelige med at finde de rette ankertekster til jeres den eksterne linkbuilding.
Søgeordet er det, som skal optræde et x antal gange i selve linkbuilding-teksten. Søgeordet til linkbuilding-tekster vil typisk være noget, som I eventuelt allerede rangerer på ved jeres onpage-indhold.
Lad Partnertekst hjælpe jer i mål med ekstern linkbuilding
Vi lever i en tid, hvor vi kun bliver mere og mere digitale. Derfor er tilstedeværelsen på Google også altafgørende, når konkurrenterne skal nås og nye kunder skal indfanges. Ekstern linkbuilding er en enorm vigtig faktor, når der tales om SEO-optimering. Google bruger bl.a. links til at afgøre, hvorvidt I skal ligge først, når en bruger søger efter et bestemt produkt eller ydelse.
Hvor mange gange har du fx ikke selv søgt på et produkt eller en ydelse på Google de seneste 30 dage? Formentlig er tallet så stort, at du ikke har et præcis antal på dette. Netop derfor er det så vigtigt at prioritere linkbuilding, så I kan komme højt op på rangeringen hos Google.
- Vidste du, at… 95% af Googles brugere udelukkende holder sig til den første side med søgeresultater og blot 5% trykker sig videre til side 2 og de efterfølgende sider?
- Vidste du, at… det første søgeresultat på Google har 10 gange så stor chance for at blive trykket ind på sammenlignet med en side på 10. pladsen?
- Vidste du, at… 80% af brugerne starter deres research af produkter og ydelser online? Og at den gennemsnitlige søgesektion er under 1 minut?
Det handler altså om at fange kunderne hurtigt og effektivt! Det kan nås med linkbuilding. Men det handler om at holde tungen lige i munden, når man arbejder med denne SEO-strategi. Derfor er det nødvendigt, at I har nogle erfarne hænder på holdet. Lad os som professionel linkbuilding-bureau tage hånd om jeres linkbuilding, hvor vi kan håndtere alle led af den eksterne linkbuilding.
Kontakt os – og vi kan blive jeres nye samarbejdspartner.
Ingen velfungerende linkbuilding-strategi uden velfungerende onpage-indhold. Sidstnævnte kan vi ligeledes være behjælpelig med hos Partnertekst.