SEO-tekster
Vil I ligge i top på Google? Så kræver det tekster, der er skrevet af erfarne tekstforfattere og skabt på et solidt fundament af SEO. Hos Partnertekst har vi et indgående kendskab til søgemaskineoptimering, og med et utal af SEO-tekster i bagagen er vi klar til at hjælpe jer til tops.
Skal vi ringe dig op?
LAD OS HJÆLPE JER MED SEO-TEKSTER
I en verden, der i stigende grad er digital, bliver internethandel og webshops mere og mere almindeligt. Ja, faktisk er det et decideret must i mange brancher. Webshoppen og hjemmesiden skal kunne trække besøgende til og konvertere dem til kunder. Det gør man blandt andet med velskrevne SEO-tekster. Men det er tidskrævende og omstændigt at skulle forfatte alle tekster selv og samtidigt sætte sig ind i, hvad SEO er, hvordan det udnyttes optimalt, og hvordan man får ens virksomhed til at rangere højt i de organiske søgeresultater.
Partnertekst er et professionelt tekstbureau, der lever af at skrive tekster for virksomheder.
Vi kan kombinere jeres behov og ønsker med den bedste praksis inden for SEO, så I får mest mulig værdi og omsætning ud af SEO-teksterne.
I tænker måske, hvad en god SEO-tekst faktisk kan gøre? Ret meget faktisk. Her er nogle af de vigtigste punkter:
- Få hjemmesider til at ranke højere og dukker oftere op i søgeresultater.
- Højere konverteringsrate – besøgende bliver kunder.
- Hjemmeside bliver målrettet konkrete målgrupper.
SEO handler om at få ens hjemmeside og virksomhed til at dukke op i Googles søgeresultater, når kunder søger efter bestemte begreber og ord. Har ens virksomhed en hjemmeside, webshop eller nogen form for digital tilstedeværelse, så er SEO et helt essentielt element i ens markedsføring.
Hvilke SEO-tekster tilbyder vi?
Vi skriver stort set alle typer tekster til web. Uanset hvad du og din virksomhed har brug for af tekstforfatning, så er Partnertekst klar til at levere det til jer.
Vi har et stærkt team af kompetente og erfarne tekstforfattere, der har bredde i deres viden og baggrund. De står klar til at sætte sig ind i jeres behov og skrive nogle knivskarpe tekster.
Der er nogle teksttyper, der er relevante for stort set alle virksomheder, og som vi derfor er ekstra specialiserede indenfor.
Det gælder:
- Kategoritekster og kategoribeskrivelser
- Produkttekster og produktbeskrivelser
- Blogindlæg, artikler og lignende.
Kategoritekster er mere generelle og beskriver, som navnet angiver, en særlig kategori af produkter. Den går ikke i dybden med et enkelt produkt, men fokuserer på en type produkt og beskriver så informerende og inspirerende som muligt, hvad produkterne i kategorien kan, og hvad du kan bruge dem til. Kategoritekster er med til at organisere indhold på ens side og gøre det nemt for ens kunder og søgemaskinerne at finde alle produkterne af en særlig type på webshoppen.
Produkttekster er derimod mere fokuserede og ofte også kortere. De bruges til at beskrive et helt konkret produkt og går i dybden med, hvad produktet er, dets specifikationer og funktioner og skal gerne samle al relevant information om produktet.
Produktbeskrivelsen er det sidste møde, som en kunde har med ens produkt, og den sidste mulighed for at overtale dem til at lægge det i kurven. Det er derfor en tekst, der skal sidde lige i skabet, så salget går igennem.
Blogindlæg og artikler er blot eksempler på nogle af de andre typer tekster, vi kan producere til jer. De er oftest kendetegnet ved at være længere og have et mere uformelt format. De er typisk også fokuseret på vidensdeling om et særligt emne. Disse typer tekster er gode til at lede personer hen til ens webshop, der ikke nødvendigvis leder efter et bestemt produkt, men er på udkig efter information om emner, der ligger op ad det, ens virksomhed leverer. Teksterne er også med til at give et kvalitetsboost til ens hjemmeside i søgemaskinernes øjne, hvor længere, specialiserede indlæg er et plus.
Kvalitet over kvantitet, når det handler om den gode SEO-tekst
Før i tiden kunne en hjemmeside rangere højt, hvis den blot indeholdt bestemte ord en masse gange. Det handlede mere om kvantitet end om kvaliteten af indholdet. Det er ikke tilfældet længere. Nu vurderer Google ikke kun på, hvor ofte et bestemt søgeord dukker op på ens side, men også om siden faktisk er relevant i forhold til søgeordet. Det vurderes ved at se på alt det andet, siden også indeholder. Er der tematisk overensstemmelse mellem søgeordet og resten af sidens indhold?
Hvis man for eksempel sælger spiseborde, er det ikke nok blot at skrive ”spisebord” en masse gange i en tekst. Teksten – og hjemmesiden – bliver også vurderet på, om siden tematisk omhandler spiseborde.
Teksten analyseres altså også baseret på ord relateret til ”spisebord,” som for eksempel ”indretning,” ”spisebordsstole” eller ”bolig.”
På den måde kan Google se, om teksten blot er et forsøg på at komme højere op i rangeringen, eller om den faktisk også giver noget af værdi til den besøgende. En god SEO-tekst skal selvfølgelig kunne begge dele på én gang. Den skal både få siden til at rangere højt på de relevante søgeord, og den skal give noget af værdi til den besøgende, når de klikker sig ind på siden.
Googles opgave er at give den, der søger efter noget, de resultater, der opfylder søgerens ønske. Dét skaber værdi for søgemaskinen – det giver os lyst til at bruge den igen og igen, fordi den leverer gode resultater. Det skaber også værdi for virksomheden, fordi det betyder, at søgemaskinen matcher den besøgende med hjemmesiden, når de leder efter de produkter, man tilbyder.
Jo mere præcis man er i sine SEO-tekster, jo mere sandsynligt er det, at fx Google ranker ens side højt på de korrekte søgeord, og jo mere sandsynligt er det i sidste ende, at besøgende, der finder siden, bliver kunder, fordi de mangler det, man har at tilbyde.
Det er stadig en fordel at have længere tekster på sin hjemmeside, både så man har bedre mulighed for at inkludere søgeord på naturlige måder, og fordi søgemaskinerne godt kan lide lange tekster. Man skal dog holde sig for øje, at teksterne ikke bliver for ligegyldige eller pludselig handler om noget helt andet, bare fordi man ville have mere længde på.
Det er stadig kvaliteten, der skal prioriteres højest.
Forskellen på SEO i de tekster, vi tilbyder
Det er fristende at sige, at SEO bare handler om at bruge de rigtige søgeord nok gange, og så er teksten færdig, men der er, som vi har beskrevet, langt mere i det. SEO har enormt mange parametre, og hos Partnertekst tager vi højde for det hele.
SEO handler ikke kun om at få kunderne til at finde én, men også om at gøre teksterne så relevante for kunden som muligt. Teksten er trods alt der, hvor man sælger sit produkt.
Når kunden først har klikket sig ind på en hjemmeside, skal de også kunne finde præcis det, de leder efter, og hvis de ikke er sikre på, hvad det er, skal siden kunne guide dem bedst muligt. SEO varierer derfor også afhængigt af, hvilken type tekst der er tale om. Søgeordene er stadig i fokus, og det vil de altid være, men udformningen af teksten er forskellig for at gøre den mere relevant for kunden.
Kategoritekster er et godt sted at bruge simplere søgeord, fordi de omhandler et generelt og ikke et specifikt produkt. Vil man gerne have lidt mere specifikke søgeord i spil, kan man lave underkategorier til kategoriteksterne. Det er en måde at udfolde kategorierne og få nye søgeord i spil.
Produkttekster er derimod gode til de konkrete søgeord (fx navnet på et produkt), fordi de tekster omhandler specifikke produkter.
Her kan man fange de kunder, der næsten allerede har besluttet sig for, hvad de vil købe. De mangler blot at finde det bedste sted at foretage købet.
Mere komplekse søgeord, der består af flere ord eller omhandler et nicheemne, fungerer særligt godt i mere uformelle tekster som et blogindlæg, hvor det er nemmere at inkorporere dem i teksten. Herfra kan man så guide læseren hen imod konkrete produkter.
Vi holder os opdaterede, så jeres tekster altid er SEO-effektive
Det er vigtigt for os, at de tekster, vi leverer, er af høj kvalitet, og at de bliver ved med at holde deres kvalitetsniveau i lang tid. For at sikre dette holder vi os altid opdaterede på, hvad der er seneste nyt inden for SEO-verdenen, hvordan algoritmerne ændrer sig, og hvad man skal være opmærksom på, når vi udfærdiger tekster til vores kunder.
Google opdaterer og optimerer ofte deres algoritmer for at skabe bedre vilkår for deres brugere. Ofte er de opdateringer ikke noget, virksomheder bemærker i høj grad, men indimellem kommer en opdatering, der rykker ved den måde, man er nødt til at tilgå SEO.
Sådan er det, fordi Google ønsker at optimere den måde, de vurderer, hvilke hjemmesider der er relevante, så når en bruger søger på bestemte ord, får de præcis det, de leder efter. Google, og alle andre søgemaskiner, er med tiden blevet meget bedre til at vurdere, hvilke hjemmesider der skal ligge i toppen af søgeresultaterne, men der er hele tiden plads til forbedring, og derfor ser man disse opdateringer.
Men det behøver man ikke tage sig af, for det holder vi øje med.
Det betyder, at man med ro i sindet kan lade os gøre det, vi er bedst til, og vide, at vi aktivt arbejder for at forblive i top som tekstbureau og altid har opdateret viden om de forandringer, der finder sted online.
Det betyder også, at de tekster, vi leverer, altid er udformet, så de performer optimalt for vores kunder, og er skrevet med deres specifikke mål for øje.
Hos Partnertekst kan vi kombinere det, vi ved om SEO, søgemaskinealgoritmerne og den gode tekst med det, man gerne vil opnå med sine tekster og de kriterier, man har givet os at arbejde ud fra. Dermed får man altid den allerbedste tekst, man kan få; en tekst, der bringer en til tops i søgeresultaterne og sørger for, at man bliver der.
SEO-tekster er en god investering – på både kort og lang sigt
Der kan være stor forskel på, hvor hurtigt man kan se resultatet af SEO-arbejdet. Kører man betalt annoncering, vil man kunne se en forskel med det samme, mens der med SEO kan gå lidt længere tid, før resultaterne begynder for alvor at vise sig.
Det skyldes, at SEO jo ikke tvinger folk til at søge på bestemte ord, men i stedet handler om at få dem ind på hjemmesiden, når de så endelig søger.
Man er derfor nødt til at vente, til der bliver søgt, før man kan se præcis, hvor godt ens SEO virker, og dette kan sagtens tage en eller flere måneder. Så fortvivl ikke, hvis der ikke sker så meget fra den ene dag til den anden – det er på vej! Vi lover, at god SEO altid betaler sig i sidste ende.
SEO er på mange måder en langtidsinvestering. Solid SEO formår at virke godt over længere tid – faktisk flere år. Har man en virkelig fornuftig, relevant og velformuleret SEO-tekst på sin hjemmeside, kan man nøjes med at opdatere den lidt en gang imellem, og så kan den bruges mange år frem.
Man kan altså opleve, at det ikke går stærkt fra det øjeblik, man lægger sine tekster på hjemmesiden. I stedet vil man mærke en langsom, men stabil fremgang.
SEO hjælper til at skaffe besøgende til hjemmesiden og konverterer dem til kunder, og er derfor helt essentielt, hvis man vil vokse som virksomhed på en organisk og stabil måde
Samarbejde med bureauer og webshops
Vi har i vores mange år som tekstbureau haft mange frugtbare og langvarige relationer med både bureauer og webshops.
Hvis man som bureau står og mangler tekstforfattere til at skrive hjemmesidetekster, så er vi i Partnertekst altid åbne for at blive kontaktet og opstarte et samarbejde. Man kan varetage kommunikationen med kunderne, mens vi tager os af det praktiske med at producere og levere de tekster, der skal bruges.
Er man selvstændig med en webshop, og har man ikke tid eller mulighed for selv at skrive teksterne til sin hjemmeside? Så står vi altid klar til at sende et tilbud på at overtage tekstarbejdet.
Det kan også være, man er en større virksomhed, der har en stor mængde tekst, der skal skrives og leveres – måske endda regelmæssigt over en længere periode.
Det kan enten være til webshoppen, den generelle hjemmeside eller måske en blog.
Det kan være en fordel at have det samme tekstbureau til at levere al sin tekst, så man er sikker på at få samme tone, form og høje kvalitet i teksterne på tværs af hjemmesiden.
Har man brug for en enkelt omgang tekster, eller har man brug for, at vi leverer tekster regelmæssigt? Så kontakt os i dag, og lad os give et uforpligtende tilbud, så man kan få en fornemmelse af, hvad den slags koster.
Lad Partnertekst hjælpe jer videre
Er man helt på bar bund i forhold til SEO og tekster til sin hjemmeside, så kan vi sagtens hjælpe videre med en søgeordsanalyse og en content marketing-plan. Eller har man fuldstændigt styr på, hvad der skal skrives, men ikke tid til at gøre det selv? Det kan også være, man falder lige i midten.
Lige meget hvor man er i processen, om vi skal starte med de første tekster eller overtage en igangværende proces, så har vi erfaring, kompetencer og viden til at skrive kvalitetstekster til ens virksomhed.
Med Partnertekst får man en samarbejdspartner, der forstår at gøre processen fra start til slut nem og ligetil. Der er ingen overflødige trin; man skal blot udfylde et simpelt bestillingsark, og så leverer vi hurtigst muligt teksterne tilbage.
Man får desuden en fast koordinator, der kan svare på spørgsmål, og som sørger for, at alle teksterne lever op til de krav og standarder, man har. Hvis man gerne vil have sin hjemmeside til tops med webtekster af høj kvalitet, så kontakt Partnertekst i dag og kom hurtigt i gang.